Beställning
Kunden kan beställa kakel, klinker och badrumsmöbler från Elit Kakel via butikerna eller via hemsidan www.elitkakel.se. Kunden ansvarar för att lämna korrekt information om produktval, kontaktuppgifter och leveransadress.
Priser
Alla priser på hemsidan och i butikerna inkluderar moms och eventuella andra avgifter. Priset som visas vid beställning är det pris som kunden ska betala.
Betalning
Kunden kan betala med kort eller faktura. Vid betalning med faktura måste betalningen vara Elit Kakel tillhanda inom 30 dagar från fakturadatumet.
På www.elitkakel.se kan välja att betala via Svea Checkout, för att underlätta för dig som kund godkänner du i förväg de betalningsalternativ som Svea erbjuder. Betalningsalternativ som erbjuds varierar och är beroende av den kreditprövning som Svea genomför av dig. Betalningsmetoderna är fakturabetalning, kontokredit (delbetalning), Swish samt kort- eller bankbetalning. Det kostar inget att använda Checkout men eventuella skatter eller avgifter kan tillkomma beroende av det betalsätt du väljer.
Leverans
Elit Kakel ansvarar för att leverera beställda produkter till kunden. Leveranstiden kan variera beroende på produkt och leveransadress.
Se Leveransvillkor för mer info.
Retur och ångerrätt
Kunden har rätt att returnera oanvända och obrutna produkter inom 14 dagar efter leveransdatum. Kunden ansvarar för returfrakten och produkterna måste returneras i originalförpackning. Elit Kakel återbetalar köpesumman inom 14 dagar efter mottagandet av de returnerade varorna.
Reklamation
Om en produkt är skadad eller defekt vid leverans, ska kunden kontakta Elit Kakel så snart som möjligt för att reklamera varan. Elit Kakel ansvarar för att ersätta eller reparera produkten.
Force majeure
Elit Kakel är inte ansvarig för förseningar eller fel på grund av omständigheter utanför dess kontroll, t.ex. krig, strejk, naturkatastrofer, tekniska fel eller andra liknande händelser.
Personuppgifter
Elit Kakel behandlar personuppgifter i enlighet med gällande lagstiftning. Kundens personuppgifter används endast för att administrera beställningar och för att kommunicera med kunden angående leverans och betalning.
Tvistelösning
Vid eventuella tvister försöker Elit Kakel att lösa tvisten i samförstånd med kunden. Om tvisten inte kan lösas på detta sätt, ska den lösas i enlighet med svensk lag vid allmän domstol.